Back To Top

Christos Retsis | Graphic Designer

  /  Business tips   /  Πώς να εργαστείτε ως freelancer γραφίστας

Πώς να εργαστείτε ως freelancer γραφίστας

Αρχικά, να παραδεχτώ την λανθασμένη ορολογία που χρησιμοποιώ στον τίτλο του κειμένου: Εκείνος που όλοι αναφερόμαστε με τη λέξη «γραφίστας», θα έπρεπε να ονομάζεται «γραφιστής».

Προέρχεται από τη γαλλική λέξη “graphiste” η οποία περιγράφει κάθε πλάσμα ικανό να επικοινωνήσει ή να απεικονίσει πληροφορία μέσω της τέχνης της Γραφιστικής.

Μια καριέρα που σας επιτρέπει να εργάζεστε από το σπίτι είναι αυτή του γραφιστή ή του web designer. Ο γραφιστικός σχεδιασμός είναι ένας τρόπος επικοινωνίας των επιχειρήσεων με το εν δυνάμει πελατολόγιό τους.

Μπορεί να είναι μια αφίσα, μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό, μια ιστοσελίδα, ένα λογότυπο επιχείρησης, μια εφαρμογή για κινητό, ένα εξώφυλλο άλμπουμ ή ακόμα και μια γραμματοσειρά.

Πόσο αποδοτική μπορεί να είναι η καριέρα αυτή; Ως freelancer, δουλεύοντας από το σπίτι μπορείτε να ρυθμίσετε μόνοι σας το επιθυμητό χρονικό διάστημα που θα αφιερώνετε στην εργασία σας, το εύρος των εργασιών που θα αναλαμβάνετε -κατά συνέπεια- και το εύρος του οικονομικού οφέλους που θα έχετε.

Ποια εκπαίδευση χρειάζεστε για να γίνετε γραφίστες;

Κατά την άποψή μου, δύο είναι οι ενδεδειγμένοι τρόποι εκπαίδευσης για να γίνετε γραφιστές: Οι σπουδές και οι… σπουδές! Το διετές ή τετραετές πρόγραμμα σπουδών προσφέρει τη σφαιρική εκμάθηση της Γραφιστικής. Παρακολουθώντας αποσπασματικά σεμιναριακά μαθήματα του software μας κάνει καλούς χειριστές των προγραμμάτων που χρησιμοποιούν οι γραφιστές, αλλά δεν μας κάνει… γραφιστές.

Επιλέξτε τη στάση που θα ακολουθήσετε

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφές σχεδιασμού με τις οποίες μπορείτε να ασχοληθείτε, αλλά πρέπει να εξετάσετε σε εύρος θα θέλατε να εργαστείτε. Στατιστικά, οι περισσότεροι γραφίστες εργάζονται σε μια ευρεία ποικιλία έργων, είναι ευκολότερο και πιο κερδοφόρο να επιλέξετε μια ειδικότητα. Η εκτίμηση της θέσης που εσείς θέλετε να εστιάσετε μπορεί να είναι μια πρόκληση, αλλά εάν σας απασχολεί, τότε, χαρτογραφήστε τα ενδιαφέροντά σας, την εμπειρία και τις γνώσεις σας και μπορείτε να την περιορίσετε σχετικά εύκολα.

Σχεδιάστε την ιστοσελίδα σας

Για να είστε ανταγωνιστικοί ως γραφίστες, πρέπει να έχετε έναν ιστότοπο. Έχοντας αυτή την online παρουσία θα σας βοηθήσει να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες. Η ιστοσελίδα σας δίνει ένα χώρο για να παρουσιάσετε την εργασία σας, να απαριθμήσετε τις υπηρεσίες και τις εμπειρίες σας και σας κάνει να φαίνεστε επαγγελματίας.

Προωθήστε την επιχείρησή σας

Υπάρχουν χιλιάδες τρόποι για την προώθηση της επιχείρησής σας. Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι η συνέπεια είναι το κλειδί. Επιλέξτε δύο έως τρεις μεθόδους που νομίζετε ότι θα έχετε τη μεγαλύτερη επιτυχία. Δεν είστε σίγουροι για τις επιλογές σας; Εδώ είναι μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προωθήσετε την επιχείρησή σας:

• Social Media
• Ευθείας τηλεφωνική επικοινωνία
• Προσωπική δικτύωση
• Mouth-to-Mouth
• Blogging
• Δημόσιες Σχέσεις
• Ομιλίες (σε συνέδρια κλπ)
• Συμμετοχή σε forum συναδέλφων (όπως στα Social Media)
• Τυπωμένη διαφήμιση

Επενδύστε

Καθώς οι ταμειακές σας ροές χτίζονται, θα θελήσετε να επανεπενδύσετε ορισμένες από αυτές στην επαγγελματική εξέλιξη. Ευτυχώς, πρόκειται για εκδηλώσεις, συνέδρια, διαδικτυακά σεμινάρια, τηλεδιασκέψεις, ηλεκτρονικά μαθήματα, βιβλία, – υπάρχει κάτι που ταιριάζει σε κάθε προϋπολογισμό και κάθε θέση. Επενδύοντας στον εαυτό σας και την επιχείρησή σας, κερδίζετε τις γνώσεις, τις πληροφορίες και τις δεξιότητες για να κάνετε την επιχείρησή σας ακόμα περισσότερο επιτυχημένη.

Post a Comment